Група 3 на 05.11.2020. До теми "Розвиток романтизму в США, видатні представники. Місце В. Вітмена (1819 – 1892) в літературному процесі США. "

Замість епіграфа:

Я не буду складати віршів з посиланнями на частини,
Але я складу поеми, пісні, думи, посилаючись на ціле,
І я не буду співати, зіславшись на один день, але дам посилання
на всі дні,
І я не створю поеми, ані частини поеми без
лінків на душу,
Тому що, поглянувши на всі об'єкти всесвіту, я зрозумів
немає ані пилинки, ані часточки яка б не посилалася на душу.

Волт Вітмен, збірка "Листя трави".

Ви не бачили у трави листя? То, можливо, погано вдивлялися у природу, не зливалися з нею так, щоб і самому стати лише листком трави? Спробуємо разом з Волтом Вітменом?

Ми сьогодні на уроці розглядатимемо такі питання:

  • Особливості світобачення митця. 
  • «Листя трави». 
  • Зв’язок збірки «Листя трави» з історією та життям Америки. 
  • Тематика, проблематика, композиція збірки «Листя трави». 
  • Образ ліричного героя. 
  • Символи. Традиції й  художнє новаторство В. Вітмена.
У підручнику О.О. Ісаєвої, Ж.В. Клименко, А.О. Мельник "Зарубіжна література, 10 клас" це стор. 98-117.
Текст збірки за цим посиланням:  "Листя трави" 

Написана вона верлібром.

Верлібр (фр. vers fibre — «вільний вірш») — вірш, який не має метра, рими й відрізняється від прози лише наявністю членування на віршові відрізки (відзначені на письмі графічним розташуванням рядків, а в усному мовленні — інтонацією). 

Верлібр відомий із Середньовіччя, відроджений німецькими преромантиками, Волтом Вітменом і французькими символістами. 

«Автор верлібру вільний в усьому, крім необхідності створювати гарні вірші», — писав Томас Еліот.

Вільним у всьому був і сам Волт Вітмен. 


Томас Вілмер Дьюїнг. Портрет Волта Вітмена. 1875.


Семюел Холлієр. Гравюра з портрета Вол- та Вітмена. 1854







Дерев’яний будинок Волта Вітмена в Кемдені, США

Аби полегшити вам сприйняття цього митця і його творчості, пропоную переглянути експрес-урок професора Ольги Ніколенко "Волт Вітмен. "Листя трави":


Послухайте ще вірші Волта Вітмена:



Волт Вітмен (1819 - 1892) "Пісня про себе" (1855). В цьому відео - скорочена версія поезії (але вона все ж досить довга, можете зупинити відео там, де вважатимете за потрібне). Приємного прослуховування!

Волт Вітмен "О капітане! Мій капітане!". Читає Вадим Василенко


Узагальнюємо, у чому ж новаторство стилю Волта Вітмена.
Поет часто використовує такі художні засоби:

■ оформлення рядка як закінченої думки, речення;

■ діалог із читачем або з самим собою;

■ постійні повтори початку (анафора) чи закінчення (епіфора) віршового рядка;

■ перефразування й переосмислення чужих висловів;

■ синтаксичний паралелізм (однотипні речення);

■ інтенсивне вживання метафор і символів, антитези й контрасту;

■ ораторські прийоми (звертання, риторичні запитання, наказовий спосіб мовлення тощо);

■ детальний перелік предметів і явищ, названий вітменівським каталогом.


Домашнє завданняНапам’ять один уривок за вибором учня, тобто за вашим вибором. 


Особисто ж мені подобається ось цей:

41

Я той, хто подає допомогу хворим, що задихаються, лежачи на

спині,

і дужим чоловікам, що міцно стоять на ногах, я подаю ще

потрібнішу допомогу.

Я чув, що говорилося про всесвіт,

я начувся про якихось кілька тисячоліть;

це непогано, звичайно, але хіба ж то все?

Коментарі