Для групи 3 на 24.12.2020 . До теми "Розвиток мовлення. Письмове аналітичне дослідження поезій Шарля Бодлера, Поля Верлена, Артюра Рембо".

Для аналітичного дослідження візьмемо всього одного вірша Артюра  Рембо «Моя циганерія» у перекладі Василя Стуса. 

МОЯ ЦИГАНЕРІЯ*

Руками по кишенях обмацуючи діри

І ліктями світивши, я фертиком** ішов,

Бо з неба сяла Муза! Її я ленник*** вірний,

Ото собі розкішну вигадував любов!

Штани нінащо стерті? Та по коліно море!

Адже котигорошку лиш рими в голові.

Як зозулясті кури, сокочуть в небі зорі,

А під Чумацьким Возом — банкети дарові.

Розсівшись при дорозі, ті гомони лелію,

Роса на мене впала, а я собі хмелію,

Бо вересневий вечір — немов вино густе.

І все капарю вірші, згорнувшись у калачик.

Мов струни ліри — тіні (їх купаю, як м’ячик).

Штиблети каші просять? Овва, і це пусте!

__

*Циганерія – мандрівний спосіб життя на кшталт циганського. А також бродяжництво, богема. Богема – від назви історичної області Чехії (а саме Богемії), з якою у французів здебільшого асоціювалися прибулі звідти цигани (роми).

**Фертик – від ферт: самовдоволена, розв'язна людина; франт, джиґун, жевжик.

***Ленник – володар лену: спадкового земельного володіння в епоху феодалізму, яке надавалось васалу (менш заможниому феодалу) його сюзереном (більш заможним феодалом) за умови несення васалом військової служби та виконання інших повинностей. 

УВАГА! У своїй роботі спробуйте відповісти на такі запитання:

  • Чому вірш названо саме так: "Моя циганерія"?
  • Як ви зрозуміли зміст вірша? Який його настрій?
  • Як змальовані у творі картини природи? (Наведіть приклади художніх засобів (метафор, риторичних питань, епітетів та ін.)
  • Ким (за фахом та складом душі, покликанням) є ліричний герой цього вірша?
  • Чому твір Артюра Рембо «Моя циганерія» вважається справжнім гімном людині, яка відірвалась від суспільства й залишилася наодинці з небом і зорями?
Відповіді надсилайте у вайбер.

А  замість домашнього завдання сьогодні – щирі вітання з Новим роком та Різдвом Христовим, побажання гарних змістовних канікул і доброго відпочинку. Чекаю вас у другому семестрі!

Коментарі